http://nect.ir

ساخت وبلاگ

اختلال در بک لایت :


یکی از اصلی ترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون lg، ایجاد مشکل و اختلال در بک لایت این محصول می باشد. اگر این بخش دچار مشکل شود، شاهد ایجاد لکه های تاریک و سیاه در صفحه نمایش این دستگاه خواهیم بود. به عبارت دیگر می توان گفت که خاموش شدن یک یا تعدادی از لامپ های موجود در این بخش، دلیل اصلی ایجاد لکه های سیاه است. جالب است بدانید که بک لایت، با ایجاد نور زمینه، شرایط دیده شدن تصویر را فراهم می کند و خاموشی در آن معادل خاموشی در تصویر و لکه تاریک است.

در تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی، به این نکته دقت می شود که گاهی ممکن است پیش از قطع شدن کامل تصویر، لامپ معیوب دچار چشمک زدن شود؛ در چنین شرایطی، تصویر خاموش و روشن می شود. ذکر این نکته لازم است که با توجه به پخش شدن ولتاژ لامپهای معیوب بین لامپهای سالم، فشار بیشتری به آنها وارد می شود و زمینه برای خرابی زودتر آنها فراهم می شود؛ پس بهتر است در هنگام مواجهه با این ایراد، در اسرع وقت نسبت به تعمیرات سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی خود اقدام کنید.

پیکسل سوختگی :
سوختگی پیکسل ها نیز می تواند عامل دیگری برای سیاه شدن تصویر تلویزیون ال جی باشد.  هر پیکسل دارای ۳ عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ است. کنترل این پیکسل ها به صورت گروهی بوده و توسط ترانزیستورها صورت می گیرد. اگر در این بخش ها مشکلی به وجود بیاید، پیکسل خاموش می شود( پیکسل سوخته ) که در این حالت توصیه می شود راه های سنتی همچون فشار با سوزن را به هیچ عنوان انجام ندهید چرا که وضعیت را بدتر خواهد کرد.

طبق یک استاندارد جهانی، کمتر از ۳ پیکسل سوخته جزو گارانتی محسوب نمی شود و سرویس تعمیرات رایگان، فقط به پنل هایی با ۳ پیکسل سوخته و یا بیشتر تعلق می گیرد. در تکنولوژی های جدید، این مشکل بسیار کاهش یافته؛ به طوری که در فناوری های OLED و SUHD این موارد بسیارکمتر است. اما به همان اندازه که مشکل سوختن پیکسل وجود دارد، روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در این شرایط نیز نیاز به تعویض قطعه ی معیوب می باشد.

http://nect.ir...
ما را در سایت http://nect.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد irannect بازدید : 103 تاريخ : سه شنبه 21 بهمن 1399 ساعت: 22:58

5علت خاموش شدن جارو برقی 

  • داغ شدن ترموستات جاروبرقی

اکثر جاروبرقی ها دارای یک ترموستات هستند که درصورت داغ شدن بیش از حد موتور، جاروبرقی را خاموش میکنند. برای اینکه دوباره از جاروبرقی استفاده کنید بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جاروبرقی را خاموش بگذارید تا خنک شود.

اما علت داغ شدن ترموستات جاروبرقی چیست؟ بی دلیل موتور جاروبرقی بیش از حد گرم نمی شود. داغ شدن به علت کار کردن موتور جاروبرقی امری طبیعی است. ولی در صورتی که جاروبرقی شما بیش از حد ممکن داغ می کند مواردی که در ادامه اشاره میکنیم را مطالعه کنید.

  •  انسداد زباله در جاروبرقی

در مورد قبلی به شما گفتیم بعد از داغ شدن موتور جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می شود. اما بدترین و در حین حال ساده ترین مشکل انسداد زباله در لوله های جاروبرقی است. باید همیشه لوله تلسکوپی ، خرطومی و پارویی جاروبرقی را بررسی نمایید تا زباله ی داخل آن گرفتار نشده باشد.

حدالامکان بهتر است قبل و بعد از نظافت منزل لوازم جاروبرقی به خوبی بررسی شوند. شاید انسداد زباله امر زیاد جدی نباشد ولی مهم ترین دلیل سوختگی موتور جاروبرقی است. تا زمانی که جاروبرقی به خوبی نتواند تنفس کند نمیتوانید انتظار داشته باشید برایتان منزل را به خوبی تمیز کند.

  • قطع شدن سیم برق جاروبرقی

بدترین عادتی که در استفاده از جاروبرقی داریم این است که سیم برق آن را آنقدر میکشیم که دیگر سیم بیرون نیاید. دقت کنید سیم جاروبرقی داخل یک سیم جمع کن قرار گرفته است زمانی که تا انتها این سیم را می کشید این سیم تحت فشار قرار میگیرد و بعد از مدتی باعث قطعی سیم برق خواهد شد. پیشنهاد میکنیم برای رفع قطعی سیم برق جاروبرقی حتما با تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی در تهران تماس بگیرید.

برای اینکه دیگر این مشکل برایتان رخ ندهد یک بار به آرامی سیم برق را تقریبا تا جایی که حس کردید بعد از کشیدن به انتهای سیم میرسید بکشید. حال با یک نوار چسب کوچک مشخص کنید که تا این قسمت میتوانید سیم را به بیرون بکشید. مطمئنا دیگر با قطعی سیم جاروبرقی مواجه نخواهید شد.

  • پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

در مورد یک بررسی کردیم که جاروبرقی یک ترموستات دارد که اگر موتور بیش از حد داغ شد، جاروبرقی را خاموش کند. در مورد دوم هم اشاره کردیم انسداد زباله باعث از کار افتادن موتور دستگاه می شود. اما شاید مهم ترین مشکلی که جاروبرقی میتواند داشته باشد یک کیسه پر از زباله است.

خرید پاکت جاروبرقی

همیشه پاکت جاروبرقی خود را تا قبل از اینکه کاملا پر شود، خالی کنید. اشتباه دوم استفاده از کیسه های دائمی جاروبرقی است. بهتر است از کیسه های یک بار مصرف یا کیسه های نانو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کیسه های فابریک جاروبرقی است. کیسه هایی که الیاف نانو دارند بهترین مدل کیسه برای جاروبرقی شماست.

  • کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

تا به اینجا تقریبا تمام مواردی که باعث از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی شده بود را باهم بررسی کردیم. حال آخرین بخش از این مشکلات را باهم بررسی میکنم. جدای از آنکه باید به پاکت جاروبرقی خود اهمیت دهیم باید به فیلتری که جاروبرقیمان دارد نیز بسیار ویژه تر نگاه کنیم. فیلتر جاروبرقی ماننده یک ریه می باشد مسئولیت اصلی تنفس جاروبرقی شما با فیلتر آن است. حال تصور کنید جاروبرقی شما اصلا فیلتر ندارد؟ چه بلایی سر موتور جاروبرقی خواهد آمد!

سعی کنید همیشه بعد از هربار تعویض کیسه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی را هم بررسی کنید. اگر قابل شستشو هستند حتما آنها را بشویید. وگرنه تعویضش نمایید. قیمت یک فیلتر آنقدر گران نیست بهتر است به سلامتی جاروبرقی خودتان خیلی اهمیت دهید.

 

http://nect.ir...
ما را در سایت http://nect.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد irannect بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت: 21:01

  • لمسه کاری بر روی دیوار و درب

نصب پارچه روی دیوار و استفاده از آن به عنوان پوششی برای دیوارها در فاصله سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۹ شمسی وارد ایران شد و در آن هنگام به دستور فرح پهلوی و توسط طراحان فرانسوی، برای بازسازی کاخ سفید از این پوشش ها برای دیوارهای کاخ استفاده شد.

برای آنکه بیشتر با این نوع متریال آشنا شوید، بهتر است بدانید که در اصطلاح به نصب پارچه یا لایه چرم مصنوعی بر روی دیوار یا درب لمسه گفته می شود. در این فرآیند لایه ای از پد (لایی) الیاف پلی استر در زیر کار قرار دارد که دلیل استفاده از این لایی این است که سطح زیر کار را برجسته و آماده لمسه کوبی نماید و همچنین از انتقال صدا نیز جلوگیری کند و سطح کار در کل حجیم تر بنظر برسد. خصوصیت عایق صوت بودن و آگوستیک لمسه باعث شده که این پوشش گزینه مناسبی برای استفاده روی درب استدیو و آموزشگاه های موسیقی و درب اتاق مدیران و پزشکان، درب استودیوهای صدابرداری، سینماها، آمفی تئاترها، کتابخانه ها، درب سالن های کنفرانس و سالن های تیراندازی باشد.

  • لمسه کوبی

روش نصب لمسه کوبی یا چرم کوبی(لمسه کاری ، لمسه دوزی)
برای ساخت لمسه ابتدا می بایست سطح مورد نظر را با ضخامت ۳ سانتیمتر از الیاف لایکو ( پدهای نانوون از جنس پلی استر که به صورت رول در بازار موجود هستند و اصطلاحا” به نام لایی پشم شیشه پلی استر آن را می شناسند) پوشاند. این لایه در واقع یک نوع زیر کار به حساب آمده که پس از کشیدن پارچه رویه و کوبیدن گل میخ و یا دکمه روی آن سطح نهایی کار به صورت غیر هم سطح (برجسته و فرو رفته) و بنوعی دکوراتیو بنظر می رسد.
پس از نصب لایی باید پارچه رویه را به صورت محکم روی سطح آن کشید و اطراف کار را با منگنه و یا چسب ثابت نمود و سپس گل میخ و یا دکمه مورد نظر را در فواصل مختلف و با چیدمان دلخواه و با فشار مناسب روی پارچه کوبید.

  • لمسه کوبی 

برای لمسه کاری می توان از هر نوع پارچه ای مانند چرم (به دلیل قیمت بالای چرم طبیعی غالبا” از پارچه های روکش وینیل که به چرم مصنوعی معروف هستند استفاده می گردد)، تافته، حریر، مخمل، پارچه گوبلن، پارچه ژاکارد و …و با هر تنوع طرح و رنگی استفاده نمود. اما توجه داشته باشید که این نوع پارچه ها پس از نصب به صورت ثابت و غیر قابل تغییر باقی خواهند ماند و قابلیت تغییر رنگ و بعضا” قابلیت شستشو را نیز ندارند. بنابراین در صورتی که بخواهید مبلمان و پرده محل خود را تغییر دهید، امکان تغییر طرح و رنگ لمسه وجود نخواهد داشت. همچنین قبل از انتخاب پارچه مکان نصب لمسه را در مد نظر داشته باشید چرا که سطح لمسه بسیار حساس است و مثلا در صورت کشیده شدن کوچکترین وسیله نوک تیز و یا حتی برخورد جسمی خشن سطح چرم مصنوعی خراشیده شده و یا سطح سایر پارچه ها ممکن است نخ کش شوند.

با نصب لمسه بر روی دیوار می توانید به تزیین فضای خود کمک کنید ولی در نظر داشته باشید در بیشترین مورد استفاده لمسه بر روی دیوار نیست بلکه بر روی درب و به بیشتر بعنوان عایق صدا می باشد. لذا برای تزیین دیوار دوره استفاده از لمسه و پوشش های قدیمی دیگری چون، کاغذ دیواری، بلکا، استیکر و … به پایان رسیده و امروزه نسل جدیدی از دیوار پوش های فوق دکوراتیو به نام “دیوار پوش های سه بعدی بست وال” وارد بازار شده که می تواند به شکل منحصر به فردی در زیبایی دیوار و سقف منزل شما نقش داشته باشد و به شما در ایجاد یک دکوراسیون لوکس کمک کند.

  • لمسه کاری

محاسن لمسه:

۱- عایق خوبی جهت عبور صدا بخصوص برای استفاده بر روی درب ها هستند.
۲- جلوگیری از رفلکس صدا
۲- ایجاد فضای دکوراتیو
۳- قابلیت شستشو ( فقط برای لمسه چرمی)
۴- سطح نرم و انعطاف پذیر

http://nect.ir...
ما را در سایت http://nect.ir دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عابد irannect بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت: 18:04